Veeel ontwerpers, het bureau gespecialiseerd in innovatie en productontwikkeling, is officieel partner geworden van Accenture voor de uitreiking van de Accenture Innovation Awards. Dinsdag 2 november worden deze Awards voor de vierde keer uitgereikt in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Er worden publieks- en juryprijzen vergeven met een totale waarde van meer dan 100.000 euro. Pieter-Paul van Oerle, Consultant Media, Communications & High Tech industry bij Accenture : “Innoveren is van doorslaggevend belang voor bedrijven in deze sector, vanwege dalende inkomsten in bestaande producten. Juist daarom geven wij met de Awards erkenning aan de ondernemer die blijft innoveren. Veeel maakt zich al vijf jaar lang hard voor innovatieprocessen bij bedrijven; zij werken dagelijks aan de beste innovatie concepten. Veeel zal met hun poule van meer dan 1000 ontwerpers een belangrijke rol kunnen spelen bij de inventarisatie en beoordeling van innovatieve concepten. We zijn zeer verheugd over de samenwerking met Veeel.”

Veeel ontwerpers is het ontwerpbureau, opgericht door Peter Veldhoven en Jelmer Riemersma, dat onder meer werkt voor organisaties als Unilever, PWC en Philips. Veldhoven: “Een partnership met Accenture Innovation Awards is voor ons een natuurlijke stap. Al vijf jaar zijn wij dagelijks bezig met innovatie. We structureren niet alleen het aanbod aan creatief talent voor de klant, maar begeleiden ook het verdere ontwerptraject van begin tot eind. We innoveren producten, maken merken daarmee sterker, markten groter en de consumenten gelukkig.” De strategie voor innovatie is volgens Veeel die van snel en efficiënt samenwerken. Met de opdrachtgever, maar ook met ontwerpers. Want voor iedere opdracht werkt Veeel samen met meer dan 1000 verschillende ontwerpers. Riemersma: “Dat maakt ons uniek. We beschikken met al onze ontwerpers over ontzettend veel creativiteit en dat leidt tot de beste innovatieve producten.”

Accenture is een bedrijf dat zich wereldwijd bezighoudt met management consulting, technology services en outsourcing. Ze werken met klanten samen om hen te helpen hun ambities te realiseren en tastbaar resultaat te leveren. Dankzij diepgaande kennis van de markt, een wereldwijd netwerk en bewezen ervaring in consulting, technology en outscourcing kan Accenture de juiste mensen, vaardigheden en technologieën inzetten. In 2007 is Accenture gestart met de Innovation Awards voor de Media en Entertainment industrie. Inmiddels heeft dit concept zich ontwikkeld tot de Innovation Awards voor de Media, Communications en High Tech industrie. Dit jaar zal ook in de nieuwe categorie Financial Service industrie een award uitgereikt worden. Innovatieve concepten krijgen hiermee de erkenning en ondersteuning die zij verdienen. Daarnaast verschaffen de Innovation Awards een uniek inzicht in de trends en ontwikkelingen omtrent innovatie.